miercuri, 26 martie 2008

AMVs reclame, arta sau distractie??

AMV= anime music video
AMV-ul defapt reprezinta, dupa cum ii si spune numele, un clip pe o anumita tema, cu un anumit anime pus pe o anumita muzica astfel incat sa existe un sincron intre versuri (sau muzica) si secventele din anime-ul respectiv.

Defapt, daca am sta sa le analizam mai bine, ne-am da seama ca nu sunt doar o insiruire de imagini pe o anumita muzica, ci mai mult, the AMV maker incearca sa transmita ceva prin el, o emotie, o traire.

Cei mai buni AMV makers participa anual la concursul Best of ... AMV (temele difera de la comedie, la parodie, la horror, la actiune, la oda adusa AMV-urilor etc.).
Cele mai bune AMV-uri ale anului 2007 sunt:

Cel mai bun AMV cu cele mai putine efecte speciale


Cel mai bun AMV legat de dans


Cel mai bun AMV ca parodie


Cea mai buna falsa reclama


Cel mai bun AMV ca drama


Cel mai bun AMV de actiune


Cel mai bun AMV comedie


Si in final....

An Ode To Monkey AMVers - AKA DEWELOPERS


Intrebarea mea ar fi: le puteti considera arta?
Sau le puteti considera reclame pentru anime-urile respective?
Daca le considerati reclame, ati fi tentati sa va uitati la anime-urile respective? De ce?

4 comentarii:

chestie91 spunea...

dupa parerea mea, AMV-urile pot fi considerate o forma de arta care imbina distracia cu creatia. persoana care alcatuieste un asemenea clip trebuie sa aiba imaginatie pentru a putea face legatura intre mai multe fragmente din anime-uri astefel incat rezultatul final sa fie unul placut, unul care sa inspire persoana care il urmareste. de asemenea, AMV-ul poate fi considerat un fel de campanie pubilcitara pentru a pomova atat serialul din care sunt luate imaginile dar totodata si muzica care sta la baza acestui gen de clip-uri. eu, personal, daca sunt impresionata de un anumit AMV urmaresc si episoadele anime-ului dupa care este facut.

Alex Bluzzy spunea...

Desi nu sunt fan AMV-uri, pot spune ca ele pot constitui o forma de reclama pentru serialul respectiv.Forma de distractie?Categoric.Forma de arta?E ca si cand ai spune ca reclama unui film este o expresie artistica a motion picture-ului din care deriva.AMV-urile , ca si anime-urile, merg cel mai bine publicului japonez: tara nipona a fost izolata atata timp de cursul istoriei, deci si de dezvoltarea artei, incat in timpul Erei Miji nu a putut prelua intreaga cultura occidentala(ma gandesc la primele forme ale benzilor desenate).Probabil nici nu le-a placut japonezilor ce au vazut, astfel ca au cautat sa altereze imaginea occidentala dupa constiinta colectiva.Daca a-si vedea toata ziua AMV-uri, oricat de reusite, eu doar ma-si distra vizionandu-le, fara sa fiu coplesit de geniul(care se vrea artistic, dar nu este)celui care le-a creat.

cristinaa spunea...

Nu prea stiu ce sa spun despre acest articol pentru ca nu urmaresc asa ceva, insa parerea mea este ca ele pot fi considerate atat o forma a artei cat si o reclama. Din cate am inteles eu sunt doar o "imagine" de ansamblu a serialului respectiv si de aceea ele sunt importante pentru ca ii pot determina pe cei care urmaresc asa ceva fie sa se uite cu interes si cu nerabdare la ele, fie sa ii dezamageasca si sa ii faca sa nu mai vizioneze acel serial. Imi pare rau ca nu pot comenta mai mult insa subiectul ma cam depaseste pentru ca ,dupa cum am mai spus, nu sunt un fan al acestora.

valy spunea...

Nici eu nu urmaresc amv-uri si nici nu stiu foarte multe despre ele, insa din cate am vazut mi s-au parut interesante si bine realizate.