miercuri, 4 iunie 2008

Queen of the damned - recenzie

Filmul pe care il voi prezenta in urmatoarele randuri are ca sursa de inspiratie cartea uneia dintre cele mai scritoare de genul fantasy din zilele noastre, Anne Rice. Cartea pe care regizorii au dorit sa o ecranizeze se nu numeste "Regina Damnatilor" si face parte din seria "Cronicile Vampirilor". Din aceasta serie, prima carte transpusa pe marile ecrane a fost "Intreviu cu un vampir" in care rolurile principale au fost interpretate de actori precum Antonio Banderas, Tom Cruise si Brad Pitt, si a fost ecranizat in anul 1994.

Subiectele celor doua filme sunt legate intre ele, unele presonaje din " Interviu cu un vampir" fiind regasite si in "Regina Damnatilor".

Pe scurt, actiunea peliculei il are in centru pe infamul Vampir Lestat care, dupa un somn de secole, se trezeste si devine cantaret de muzica rock. El a infiintat o trupa de hard rock si a devenit imediat o celebritate. Puternica muzica a lui Lestat ajunge la urechile lui Akasha, regina milenara a vampirilor. Aceasta se trezeste din somnul ei adanc si este hotarata sa cucereasca lumea avandu-l pe Lestat ca sot. Cativa vampiri batrani se unesc si incearca sa o opreasca pe regina, chiar daca moartea acesteia ar insemna si moartea lor.
La soundtrack-ul acestui film au participat formatii si artisti rock renumiti, cum ar fi: Korn cu melodia "Forsaken", Disturbed cu "Down with the sickness" si Static-X cu "Cold"

In rolurile principale au intrepretat: Akasha - Aaliyah, Lestat - Stuart Townsend, Maharet - Lena Olin, Jesse - Marguerite Moreau.

In opinia mea, acest film este unul reusit, cu multa actiune, dar si cu scene romantice care relaxeaza putin atmosfera tensionata care se creaza in jurul personajelor principale. Eu cred ca orice iubitor al cartilor cu vampiri si al genului fantasy poate sa spuna ca "Regina Damnatilor" a fost o ecranizare reusita a unui bestseller.