duminică, 4 mai 2008

Cina cea de Taina













Cina cea de taina

In timp ce Leonardo isi urmeaza reflectiile sale tehnico-stiintifice , Ludovic Maurul , proclamat duce de Milano ,ii comanda Cina cea de Taina in cadrul unui proiect de creare ,
in Manastirea Santa Maria delle Grazie , a unui mausoleu in onoarea familiei Sforza.
Ii ofera astfel artistului ocazia de a realiza o extraordinara sinteza a conceptiilor sale despre
pictura in calitate de "cosa mentale",si a experimentelor sale dintre cele mai diverse in domeniul opticii,al acusticii,al anatomiei si al mecanicii.Aceasta opera este rodul unui proiect
precis care se sprijina pe studiul preliminar al fiziognomoniei si al reprezentarii in spatiu.
Cina cea de Taina ,care a fost opera cea mai faimoasa printre contemporanii lui Leonardo ,
va suscita laudele si invidia regilor si imparatilor .De la Ludovic al XII-lea si Francisc I pana la
Napoleon Bonaparte ,vor incerca sa transporte in Franta peretele pe care este pictata celebra
fresca,admirata si de mari pictori precum Rubens si Rembrandt.

Ce va place la aceasta fresca?

4 comentarii:

BOGDAN TEODORESCU spunea...

Hristos a inviat!
Ca sa se poata raspunde, e nevoie mai intii de o reproducere(fotografie) buna!
B.T.

Ruxi spunea...

Intr-adevar fotografia aleasa nu are dimensiuni foarte bune. Este insa de remarcat, pe langa importanta artistica a picturii, controversa starnita de ea (diverse speculatii, mai mult sau mai putin documentate, referitoare la un eventual mesaj ascuns, de tip religios).

Alina spunea...

speculatiile astea au atins punctul culminant odata cu aparitia cartii/filmului "Codul lui Da Vinci". nu ar fi mai usor si mai bine sa luam pictura ca atare, fara sa incercam sa gasim nod in papura?

Kitty spunea...

Cred ca fiecare pictura ar trebui analizata la justa ei valoare, in functie de criteriile artistice de specialitate; este atipic si nefiresc ca in jurul unei picturi sa se regaseasca atatea controverse.
Este adevarat ca fiecare opera ascunde un mesaj, dar mesajul acesta este unul ce trebuie sa ajunga la cititor, este pana la urma scopul creatiei.
Este, de asemenea, adevarat ca doua persoane pot privi acelasi tablou dar sa perceapa lucruri diferite.
Insa de la acest lucru si pana la a starni controverse si a duce intregi polemici pe teme religioase ar trebui sa existe o distanta mai mare...