marți, 6 mai 2008

Pulbere de stele ( "Stardust")



"Sa vezi cum omenirea iubeste... ai putea cauta secole de-a randul in tot universul si nu ai putea gasi ceva mai frumos."


(replica personajului Yvaine)


Am ales sa scriu o recenzie despre un film care mi-a placut foarte mult, un film care mi-a redat speranta , care m-a facut fericita pentru mult timp.E o poveste despre dragoste, aventura, cautare, lupta, curaj. O feerie de basm, daca as putea spune asa. Si avem nevoie de basme.
Thristan Thorne locuieste inttr-un sat de pe un taram magic ( Zidul). El o iubeste pe Victoria, o tanara cam rasfatata, care n u ii ia sentimentele in serios. Pentru a-i castiga dragostea,
baiatul ii promie ca ii va aduce steaua pe care o urmaresc cazand. Numai ca steaua nu este doar o bucata de roca, ci este o fata frumoasa, Yvaine, care se afla in mare pericol.
Yvaine este haituita, pe de o parte, de o cea mai rea dintre vrajitoare, pe de alta parte, de crudul rege Septimus. Acestia doresc sa o prinda, sa ii scoata inima din piept si sa o manance, pentru a dobandi astfel nemurirea. Tristan incearca sa o protejeze, mai ales ca pe parcursul calatoriei cei doi se indragostesc.
Rolurile acestor doua pesonaje au fost atribuite lui Charlie Cox( Tristan) si Claire Danes(Yvaine). Victotria este intruchipata de Sienna Miller. Insa cei care sporesc valoarea acestui film sunt actorii Michelle Peiffer (in rolul vrajitoarei rele, Lamia) si Robert de Niro (in rolul Capitanului Sheakespeare).
Va marturisesc sincer ca nu am crezut vreodata ca ar fi posibil sa-l vad pe "nasul" imbracat in costum roz de balerina, cu danteluta si volanase. Dar acest film mi-a demonstrat contrariul. capitanul sheakespeare, cel care ii ajuta mult pe Yvaine si pe Tristan, pretinde ca este un dur, pentru a tine echipajul sub control, dar, de fapt, are un suflet sensibil si bland.
La polul opus, vrajitoarea Lamila este perfida, vicleana. Michelle Pfeiffer reuseste sa ii dea viata pe marele ecran si sa ii faca pe spectatori s atremure pentru viata lui Yvaine.
Mi-a placut integul film, ar fi greu sa aleg o scena preferata. Amintesc doar de una care mi-a mers la suflet. la un moment dat, o alta vrajitoare rea il transforma pe tristan intr-un soarece. crezand ca el si-a pierdut ratiunea umana si ca nu o mai poate intelege, Yvaine ii marturiseste dragostea ei si ii spune ca ea nu ar avea nevoie de nimic altceva din partea lui, daca el ar putea sa o iubeasca. Mai tarziu, Tristan, din nou om, o intreaba daca a vorbit serios. Ea se fastaceste si ii spune: "Dar erai un soarece! Mi-ai cerut branza!".
Filmul contine multe replici care pot fi luate drept maxime, dupa parerea mea. Ea il intreaba pe el daca nu ar fi tentat sa "vaneze" inima ei, ca sa devina nemuritor. Iar el ii raspunde:
"Viata eterna? Cred ca te-ai simti singur.
Este un fim pe care il recomand tuturor. Mie mi-a facut bine. Poate ca sunt multe alte persane carora le-ar face bine, de asemenea. Merita macar sa-l incerati.


"Ce fac stelele cel mai bine? Stralucesc."

2 comentarii:

Br3nda spunea...

este foarte interesant filmul...mie personal mi'a placut foarte mult.Este o imbinare sincronizata intre civilizatia moderna si fantastic,magie...

cristinaa spunea...

Tinand cont de faptul ca am vazut si eu acest film (nu foarte demult!) pot spune ca este unul din putinele filme SF p care le am vizionat cu placere. Sincer daca mi ar fi spus cineva ca acest filme contine si scene sf nu cred ca as mai fi mers sa'l vad.Nu cred ca o prezentare mai potrivita decat cea facuta de Mada ar putea fi facuta.E un film care te face sa uiti de realitate si care te face sa mai crezi in povesti cu un final fericit.